U bent hier

6 Documenten:

  • Detailhandel en horeca zijn nauw met elkaar verbonden. Om een kernwinkelgebied aantrekkelijk te maken en te houden, krijgen beide sectoren dan best ook de nodige beleidsaandacht. Sommige steden en gemeenten opteren er dan ook voor om in hun strategisch commercieel plan, tevens hun horecabeleidsplan te integreren. Het Winkel- en Horecaplan van Gent is hier een voorbeeld van.

  • Steden en gemeenten kunnen economische groei en werkgelegenheid stimuleren  via toerisme, horeca en citymarketing

    De oproepen kaderen in het actieplan ondernemingsvriendelijke gemeente dat gemeenten wil sensibiliseren voor het belang van een gemeentelijk economisch en ondernemingsvriendelijk beleid en wil hen daarbij ondersteunen. Vorige oproepen focusten op onder meer op bedrijfshuisvesting, kernversterkend en innovatief winkelbeleid en verbetering dienstverlening. naar ondernemers.

  • Het Winkel en Horeca plan van de stad Gent legt een sterk accent op aantrekken en promoten van speciaalzaken, creëren van thematische sfeergebieden en concentreren en clusteren van het winkelaanbod. Het vormt het kader waarbinnen de stad het Gentse winkelapparaat en de horeca wil laten groeien. Die groei moet op een doordachte manier gebeuren: kwaliteit moet altijd primeren op kwantiteit en ook het bestaande aanbod moet zich verder kunnen ontwikkelen.

    De stad Gent kreeg bij de opmaak van dit plan advies van BRO België.

  • De  vierde projectoproep in het kader van het actieplan ondernemingsvriendelijke gemeente beoogd nieuwe, kwaliteitsvolle projecten die zo veel mogelijk lokale besturen stimuleren en ondersteunen om hun beleid en dienstverlening beter af te stemmen op de noden en verzuchtingen van de ondernemers.