U bent hier

De unieke winkelstraat. Zijstraten met klasse

UNIZO lanceert boek “De Unieke Winkelstraat. Zijstraten met klasse”. Zogenaamde B- en C-locaties maken het verschil. Lokale overheden moeten investeren in zelfstandige handel en hun locatie. 

“Blijf je in de klassieke hoofdstraten, dan merk je op den duur het verschil niet meer tussen winkelen in pakweg Brugge of Antwerpen. Het winkelaanbod is er quasi hetzelfde door de vele winkelketens. Wat echt het verschil maakt, zijn de ‘unieke winkelstraten’”, zegt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt.  Unieke Winkelstraten bevinden zich aan de rand van de zogenaamde A-locaties, of in een B- of C-locatie. Deze straten zijn de verzamelplekken voor die klanten die op zoek zijn naar originaliteit, kwaliteit, degelijkheid en vakmanschap. Vaak staat de zaakvoerder zelf in de handelszaak. “In de unieke winkelstraten hebben de meeste handelaars zelf in hun zaak geïnvesteerd. Zij zijn dan ook gedreven en gepassioneerd door wat ze doen”, aldus UNIZO. In de centrumsteden Brussel, Aalst, Brugge, Kortrijk, Leuven, Mechelen, Antwerpen, Roeselare, Hasselt, Gent en Genk ging de ondernemersorganisatie op zoek naar die unieke winkelstraten en bundelde haar verslag in het boek “Unieke Winkelstraten. Zijstraten met klasse”. Het boek  kwam tot stand met de steun van het Agentschap Ondernemen. UNIZO bezorgde een exemplaar aan alle gemeentebesturen. 

Cover - De unieke winkelstraat

Delen