U bent hier

4 Documenten:

  • Alle handelaars in uw stad of gemeente met een webshop doen starten is niet evident en eigenlijk ook niet wenselijk: voor sommige ondernemers is e-commerce gewoon te hoog gegrepen omwille van de noodzakelijke investeringen in middelen, tijd en competenties. Bovendien zijn ook de uitdagingen op vlak van logistiek en marketing voor een individuele handelaar soms gewoon te groot. Niet elk productaanbod of winkelconcept leent zicht trouwens tot een online-verlengstuk onder vorm van een webshop. Elke handelaar online is een ambitie die wel haalbaar is.

  • Met het project Commerciële Inspiratie bieden het Agentschap Ondernemen, Unizo en WES individuele begeleiding aan minstens 600 detailhandelaars en horecaondernemers. "Om vandaag als lokale handelaar het verschil te maken met de andere verkoopkanalen, moet je voortdurend innovatief blijven", getuigt Juwelier Thierens-Van Wauwe uit Temse.

  • Commerciële Inspiratie in Vlaanderen.  

    Snelle technologische veranderingen, sociale media en e-commerce leggen druk op de detailhandel. Ook de consument verandert. Hij wordt grijzer, koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en steeds meer een marketeer. 

  • Het detailhandelslandschap in Vlaanderen is in volle verandering. De winkelruimte is niet langer de enige plaats waar consumenten zich oriënteren en kopen. De informatie-, verkoop- en servicefunctie van de detailhandel wijzigt drastisch. Winkels in kernen moeten daarom aantrekkelijk zijn en inspelen op wijzigende omgevingsfactoren zoals trends, veranderende vraag- en aanbodspelers en andere verwachtingen van consumenten.