U bent hier

Onderzoek markten

Elke week worden in Limburg 45 markten georganiseerd, in 34 gemeenten. Een stijging, want in 2000 waren er slechts 32 Limburgse markten. Markten zijn niet alleen belangrijk als kader voor sociale en maatschappelijke activiteiten, maar vervullen ook een essentiële economische rol. Zij zijn een extra distributiekanaal, creëren omzetten en werkgelegenheid en brengen leven in het straatbeeld. Markten vormen zo een belangrijke ondersteuning in de attractie van de Limburgse handelskernen.

In 2011 is door de provincie Limburg opdracht gegeven tot het voeren van een onderzoek naar de organisatie en aard van alle Limburgse markten. De studie brengt de economische en maatschappelijke rol van de markten in kaart en dient vooral om toekomstperspectieven van de markt vast te stellen. Tijdens het onderzoek is de stem van de marktkramers, de marktbezoeker en niet-bezoekers uitdrukkelijk gehoord. De studie met opgave van pijnpunten en aanbevelingen kan alle betrokken actoren helpen om de markt ook in de toekomst haar economische plaats te laten behouden en desgevallend te versterken. De volledige studie met bijhorende technische fiches Onderzoek Markten is terug te vinden op de productenpagina van de dienst Economie .

Verwante websites
Onderwerp
Organisatie
Limburg

Delen